zondag 4 september 2011

Santa Barbara


Vandaag keerden we terug naar Santa Barbara. Onderweg begon wel een lichtje te branden van onze bandenspanning. Deze was te laag. Wij dachten dat het aan het verschil in temperatuur lag tussen Vegas en Lompoc. ’t Was hier toch iets koeler. En effectief, na enkele miles ging het terug uit.

We hadden in Santa Barbara graag een volledige dag besteed. ’s Morgens reden we richting strand en vonden we een plattegrond met de scenic drive en de botanic garden. Deze bezochten we en dat gaf ons meteen de kans om Santa Barbara wat beter te leren kennen.



In tegenstelling tot de meeste Amerikaanse steden is Santa Barbara opgebouwd door privé investeerders en die hebben de oorspronkelijke Spaanse invloeden bewaard. De scenic drive door de stad toonde zo prachtige Spaanse villa’s. We vonden velen mooier dan die in Beverly Hills.


Na de scenic drive gingen we nog naar het strand en daar ben ik er achter gekomen dat ik mijn zwembroek in het motel in Lompoc was vergeten. Ik ben dan maar tot aan mijn knieën in de Pacific Ocean gegaan. De golven waren enorm. Echte surfgolven.

Later op de avond, gingen we naar het centrum in Santa Barbara waar we nog iets gegeten hebben en wat geslenterd hebben over de avenue. Als ervaren rijder in het USA donker, reed An terug naar Lompoc. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten